Boligsameie

Hos oss får du en regnskapstjeneste tilpasset dine behov. Vi gir deg verktøyet du trenger for å effektivisere rutiner og spare tid.  Med elektronisk regnskap for boligsameier kan du enkelt betale leverandører og lese rapporter når det passer deg. Vi sørger for fakturering og oppfølging av felleskostnader. Få en mer effektiv hverdag!

Få en enklere hverdag

Fakturering med Avtalegiro

Vi fakturerer månedlige felleskostnader. Med avtalegiro blir fakturaer automatisk belastet hos mottaker.

Betalingsoppfølging

Vi følger opp utestående felleskostnader, purrer og oversender til inkasso når det er behov for rettslig oppfølging av krav.

Elektronisk fakturamottak

Fakturaer sendes elektronisk til eget fakturamottak. Fakturaene får du ferdig utfylt med KID, konto og beløp.

Bankintegrasjon

Regnskapet er integrert med banken slik at du kun trenger å godkjenne fakturaene. Betal leverandører med et tastetrykk.

Årsoppgjør

Når året er over sørger vi for avslutning og rapportering av det gamle, slik at dere kan ha fokus på det nye.

Årsoppgave sameiere

Vi sender inn opplysninger til Skatteetaten om sameiernes andel av felles inntekter, utgifter, formue og gjeld. 

Fakturering

Ønsker du å sette bort faktureringen til en profesjonell samarbeidspartner hjelper vi deg gjerne med det. Vi sørger for fakturering til avtalt tid, utsendelse og oppfølging av utestående fordringer. Uavhengig av om du ønsker å fakturere selv eller sette dette bort til oss, hjelper vi deg med å etablere gode rutiner i faktureringsarbeidet.

Fakturering

Fakturering

Fakturering er enkelt og brukervennlig. Du kan sende fakturaer via eFaktura, EHF, e-post eller skrive dem ut. Med KID-avtale på fakturaene oppdateres innbetalingene fortløpende og du har full kontroll og oversikt til enhver tid.

Inkasso

Inkasso

Du enkelt følge opp utestående kundefordringer og sende purringer direkte på e-post eller SMS.  Vi har avtale med inkassobyrå som våre kunder kan benytte seg av når det er behov for rettslig oppfølging av krav.

Lønn

Riktig lønn til rett tid er en selvfølge. Vi sørger også for innsending av a-melding og beregning av feriepenger, arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk. I tillegg får du blant annet effektiv utbetaling av lønn og trekk og passordbeskyttede lønnsslipper sendt direkte til de ansatte på e-post. Slik slipper du mange av de administrative rutinene som tradisjonelt  må utføres ved lønnsutbetaling.

Time / Reise / Utlegg

Time / Reise / Utlegg

Timer, reiser og utlegg kan registreres i egen app. Dette godkjennes enkelt og kan brukes til fakturering, lønn og generell oppfølging av ansatte. Ved å la ansatte registrere timer, reiser og utlegg selv, vil du kunne spare mye tid på kontorarbeid.

Vi bistår gjerne med

Vi bistår gjerne med:

Arbeidskontrakter.
Byggekort/renholdskort.
Administrering av forsikringer.
Inntektsopplysninger ved sykmeldinger.
Oppfølging av sykepengerefusjoner.
Reiseregninger.
Fagsupport på lønnsrelaterte spørsmål.

Ofte stilte spørsmål

Med elektronisk regnskap jobber du og vi i samme system. Du kan enkelt fakturere, betale leverandører og lese rapporter når det passer deg. Vi bokfører, kontrollerer og avstemmer slik at alt blir korrekt.

Det opprettes et eget elektronisk fakturamottak som leverandørene kan sende fakturaer til pr. EHF og e-post. Så lenge leverandørene sender dit er det ikke behov for å scanne og sende fakturaer til oss. Kommer det fakturaer til deg, sender du det til det samme fakturamottaket.

Ja, du trenger kun å godkjenne fakturaene for betaling. Betal leverandører med et tastetrykk.

Nei, du får KID-nummer, kontonummer, beløp og forfallsdato ferdig utfylt fra oss. Du trenger kun å godkjenne fakturaene for betaling.

Nei, elektronisk regnskap er nettbasert slik at det eneste du trenger er tilgang til internett. Det kan benyttes på tvers av ulike plattformer som datamaskin, nettbrett og mobil.

Elektronisk regnskap kan leveres i de fleste regnskapssystemer, men vi har valgt å spesialisere oss på Duett, Tripletex og Poweroffice Go. Valg av system gjøres sammen med deg som kunde på bakgrunn av ønsker og behov.

Fyll ut kontaktskjemaet så utfyllende som mulig, slik at vi enklere kan komme med forslag til løsninger som kan forenkle din hverdag. Vi tar vi kontakt for å finne den løsningen som passer deg best.

© 2019 Sigma Regnskap AS

Foretaksregisteret 979 558 929 MVA

Secured By miniOrange